Op zaterdag 21 september is het ‘Burendag’ in Nederland. Dat iseen initiatief van het Oranjefonds, bedoeld om een positieve bijdrage te leveren aan de sociale verhoudingen in de Nederlandse samenleving. Op zondag 22 september staat de ochtend-kerkdienst ook in dit kader.Misschien heb je al wat langer contact met je buren en deel je albest veel dingen met elkaar: over werk, gezin, hobby’s… Waaromzou je ook niet wat delen van je geloof en de kerk waar je lid van bent? Burendag lijkt een mooie aanleiding om als Zuiderkerk gastvrij te zijn naar onze buren. Dus kunnen jullie allemaal je eigen buren meenemen naar de Zuiderkerk; en in de buurt van de Zuiderkerk nodigen we onze ‘kerkburen’ uit.
Natuurlijk mag je ook die vriend of vriendin of dat familielid uitnodigen, die je toch altijd al eens wilde meenemen. Er liggenuitnodigingsflyers in de kerk, die je aan hen kunt geven.
Het wordt een speciale dienst, die niet te lang duurt. De preek gaat natuurlijk over ‘buren-zijn’ en voor kinderen is er natuurlijk een programma tijdens de preek.

Na de kerkdienst is er natuurlijk een kop koffie/thee/limonade drinken. En we zorgen voor iets erbij. De kleine kinderen kunnen zich bij mooi weer vermaken in de speeltuin. En er zijn gemeenteleden die de gasten willen rondleiden door de kerk. Als ze de kerkdienst om 9.30 uur niet willen of kunnen bijwonen, zijn je buren ook welkom om 10.30uur op de koffie in de Zuiderkerk