Op 1 september zijn we het nieuwe seizoen gestart in een feestelijke dienst! Robert van Lente vergeleek onze kerkelijke gemeente met een veelkleurig bloemstuk. Jong en oud, klein en groot, fel of zacht gekleurd: ieder heeft er een plekje. Al die plekken zijn zorgvuldig gekozen. Zo kunnen alle bloemen en bladeren tot hun recht komen. De onopvallende groene bladeren vervullen daarbij een belangrijke rol, want zij zorgen ervoor dat de mooie bloemen onderling niet met elkaar hoeven te concurreren. Ook in de gemeente heb je mensen nodig die minder opvallen: de trouwe bezoekers, luisteraars en stille werkers. Zoals de onzichtbare achterkant van groot belang is voor de opbouw en stabiliteit van het boeket, zo zijn ook leden die niet zichtbaar zijn in de kerkdiensten (door ziekte of ouderdom) toch van groot belang met hun gebeden, gaven en giften. Iedereen heeft dus een wezenlijke functie in het boeket. Niemand kan gemist worden! Ook jij niet.