‘Maandagavond klokslag zeven is het alweer gezellig in het lokaal van de Zuiderkerk. Met een grote tas waarin we een “weeshuispan” vol eten hebben lopen we naar binnen. Hier staan de brandertjes klaar voor een mooi buffet waar de drie kokers de pannen op kwijt kunnen. Van alles komt er op de borden. Twee keer een ronde met heerlijk en ook nog gezond eten zonder pakjes en zakjes…. en niet te vergeten de pakken toetjes met bussen slagroom. Na het eten zingen we een paar liederen uit de liedbundel. Daarna wordt de afwas van de grote pannen in de keuken weg gewerkt. De rest kan bij Roelof in de vaatwassers. Na de vaat staat de koffie en thee klaar en krijgen we een mooie puzzel van Jannie. Iedereen is aan het zoeken naar de juiste oplossingen. Als het even stil is hoor je het kraken…. Rond de klok van negen gaan we weer huiswaarts’.

— Gea, deelnemer eetgroep

Elke maandag in de even weken is er eetgroep. Deze groep komt samen in de Zuiderkerk om samen te eten, koffie te drinken, een puzzeltje te maken en samen op te ruimen en af te wassen.

Iedereen is van harte welkom om aan te schuiven! Vindt u/vind jij het leuk om eens een keertje een avondje mee te doen? Dat kan! Opgave kan via Jannie Capelle of op de lijst in de kerk (in de hal van de keuken)